Teamzone200
top of page

מה הדרך הטובה ביותר לשרוף קלוריות?והרבה...

יש הרבה דרכים אפקטיביות להגיע לשריפה קלורית גבוהה.

הרי שריפת קלוריות היא משתנה מאוד חשוב על מנת לראות ירידה במשקל ולהפחית באחוזי השומן.

האם ישנה דרך אחת אפקטיבית? האם רק פעילות אירובית היא הפיתרון האולטימטיבי?

הגיע הזמן לעשות סדר בדברים...


הגיע הזמן לשרוף יותר

כאמור אין דרך אחת אפקטיבית ביותר לשריפת קלוריות מוגברת. אך אם נשלב מספר עקרונות בסיסיים במהלך היום נוכל לראות שיפור מדהים בכמות הקלוריות ששרפנו במהלך היום.

כמות קלוריות ששרפנו צריכה להיות גבוהה יותר מכמות הקלוריות שצרכנו, ועל ידי הנוסחא הפשוטה הזו נוכל לראות ירידה במשקל ובאחוזי השומן.

שריפת הקלוריות תלויה בפעילות הגופנית שלנו ובחילוף חומרים שלנו, וכמות הקלוריות הנצרכת תלויה באיכות וכמות המזון שאנו צורכים.


הנה כמה עקרונות חשובים ובסיסיים ביותר שתוכלו ליישם כבר היום!


עקרון #1: פעילות גופנית על בסיס קבוע


אין ברירה - השלב הראשון הוא להכניס לכם ללו"ז פעילות גופנית קבועה. מספיק שתתאמנו פעמיים או שלוש בשבוע וכבר תוכלו לראות תוצאות משמעותיות בשריפה הקלורית ובחילוף החומרים.

ביחרו פעילות גופנית שאתם גם נהנים ממנה, כמו הליכה / ריצה / שחיה / אימון חדר כושר / אימון בקבוצה / קיקבוקס / יוגה / כדורגל / כדורשת

הפעילות הגופנית אינה חייבת להיות עצימה, אך אתם חייבים להתמיד בה לאורך זמן


עקרון #2: אימוני כושר בעצימות גבוהה


אם אתם כבר מתמידים לאורך זמן ופעילות גופנית היא כבר חלק מהשגרה שלכם, הגיע הזמן להשתדרג ולהוסיף פעם בשבוע אימון עצים יותר, כזה שמקפיץ לכם את הדופק ודוחף אתכם קצת לקצה. אימון כזה יכול להיות קצר הרבה יותר והוא יתן לכם בוסט חזק לחילוף החומרים והשריפה הקלורית תישאר גבוהה 24-72 שעות לאחריו.

חילוף חומרים (מטבוליזם) הינו חשוב מאוד להפחתת אחוזי שומן וירידה במשקל, ואימון עצים וקצר יכול לתת לכם מענה מושלם לזה.


אימוני כושר

עקרון #3: בניית מסת שריר


אמנם זה נשמע מוזר, איך מסת שריר קשורה לשריפה קלורית? אך תופתעו לגלות שמסת שריר קשורה מאוד לשריפה קלורית. אדם עם מסת שריר גבוהה יותר ישרוף הרבה יותר קלוריות גם במהלך אימון וגם סתם ככה ביום יום. הרי השריר צורך הרבה יותר אנרגיה ועצם הצריכה שלו גורמת לשריפה קלורית גבוהה הרבה יותר.

מומלץ מאוד לשלב אימון כוח כנגד משקולות לשגרת האימונים שלכם. אין צורך להרים משקלים כבדים, אך חשוב שלשרירים תהיה התנגדות חיצונית כלשהי. חוץ מזה שתשרפו יותר גם תהיו חזקים הרבה יותר - אז אתם רק מרוויחים מזה.


עקרון #4: פעילויות ביניים


בשגרת היום יום שלנו אנחנו יכולים להיות פעילים יותר או פחות. זה תלוי באופי העבודה שלנו - אנשים שיושבים יותר ישרפו פחות, אלה שאופי העבודה שלהם פעיל יותר ישרפו יותר.

בכל מקרה, בין אם השגרה היומית שלנו פעילה יותר או יושבנית יותר, אנו יכולים לבחור להיות פעילים יותר.

לחנות רחוק יותר וללכת ברגל, לעלות במדרגות במקום במעלית, לרכב על אופניים לעבודה במקום לנהוג, ביצוע פעילויות ביתיות בסיסיות, ועוד.

פעילות כזו שאינה קשורה באופן ישיר לפעילות גופנית אלא לשגרת היומית שלנו נקראת NEAT, והיא יכולה לתרום המון להוצאה הקלורית היומית.


עקרון #5: תזונה מאוזנת

למרות שפעילות גופנית הינה חשובה ביותר לשריפה הקלורית היומית שלכם, יש לשים דגש חזק גם על התזונה שלכם.

וודאו שאתם מקפידים על תזונה מאוזנת, כזו שכוללת יותר חלבון במהלך היום, בחירת פחמימות מורכבות על פני פחמימות ריקות, שתיית מים מרובה, הימנעות מסוכר לבן, אוכל מעובד ומשקאות מתוקים, כמויות סבירות בכל ארוחה ונסו לסיים לאכול כשעתיים לפני השנה.


עקרון #6: התמדה


כמו בכל דבר בחיים, אם לא נתמיד לא נצליח. ההתמדה היא כל כך חשובה להגיע לתוצאות שאתם כ"כ רוצים, אם אלו תצאות של ירידה במשקל או תוצאות של חיטוב וירידה בהיקפים.

כדי להתמיד הציבו לכם יעדים הגיוניים וישימים, קבעו את האימונים בלו"ז שלכם, הצטרפו לקבוצות אימון או ביחרו מאמן אישי, וזיכרו תמיד שחוץ משריפת קלוריות ונראות חיצונית זו הבריאות שלכם והדוגמא האישית שאתם מעניקים לקרובים שלכם.


זה בידיים שלכם!


נסו ליישם כמה וכמה מהעקרונות האלה ועם הזמן וההתמדה נסו ליישם את כל ששת העקרונות.

תבחינו לאט לאט ובהדרגה בשינוי משמעותי הן בפן הבריאותי והן בהרגשה הכללית.

כדאי להתייעץ עם אנשים מקצוע (מאמני כושר / דיאטנים) על מנת לקבל את ההכוונה הנכונה ביותר.


אנחנו פה בשבילכם לכל דבר,

צוות Team Zone

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page