Teamzone200 "בין יוגה ליוגורט" - תרגול יומי כדרך פרקטית לאכילה נכונה וירידה במשקל
top of page

"בין יוגה ליוגורט" - תרגול יומי כדרך פרקטית לאכילה נכונה וירידה במשקל

עודכן: 28 באוג׳ 2018

במקום לשאול את עצמנו לפני ארוחה "מה יתרום לי לבריאות?" אנחנו שואלים "מה משמין?" ובמקום לבדוק "מה ייתן לי כוח ואנרגיה להמשך היום?" אנחנו תוהים "מה הכי דל/רזה/לייט/נטול"?

יש לכולנו את היכולת לשנות את הדרך בה אנו חושבים וכך להשפיע על הגוף שלנו על- ידי חיבור בין עולם היוגה לעולם התזונה.... בואו גלו בעצמכם

יוגה ברחובות

מי מכם שמתרגל יוגה במשך תקופה, כבר בטח מכיר את היתרונות הפיזיים והנפשיים הרבים של כניסה לתנוחות משונות ושל שליטה בדפוסי הנשימה. באם סיפור האהבה שלנו עם יוגה התחיל כדרך להתגמש או ככמיהה למסע רוחני, לרוב עם כל הגעה מחודשת אל המזרון אנחנו זוכים להבנה מעמיקה יותר של משמעות התרגול עבורנו, להארה שגם כשאנחנו מקפלים את המזרון ונכנסים חזרה אל עולמנו העמוס, אנחנו עדיין חיים ונושמים יוגה.

אם ניקח רגע להבחין, נראה שאולי אנחנו פחות עצבניים, יותר פתוחים לנקודות מבטם של אחרים, מתגברים על אתגרים ביתר קלות ובתחושה הכללית יותר מודעים, יותר קשובים. מיינדפולנס (mindfulness), או קשיבות בעברית, הוא בדיוק המצב הזה של התבוננות בתמונה הגדולה, ראייה רחבה של המציאות ממבט הציפור, נוכחות מלאה בכאן ועכשיו.

“Let every situation be what it is not what you think it should be"

כמה פעמים במהלך היום אנו תופסים את עצמנו בסיטואציה קשה? מתעצבנים? מעניקים פרשנות שלילית מוגזמת? ונותנים להרגשה הזו להישאר איתנו עד הלילה? עד מתי ניכנס למערבולת רגשות בגלל אירוע שבמבט לאחור נראה כל כך חסר חשיבות? כמה עוד החלטות שגויות ניקח בעתיד בגלל הסחות דעת? בידינו יש את כל הכלים להשתלט על האופן בו אנו חושבים ומרגישים, והדרך מאוד מעשית.


אכילה נכונה והשגת מטרות בצורה בריאה ומודעת

אז מה הקשר לאכילה נכונה? מניסיון אישי ומעבודה עם אנשים רבים על שינוי הרגלי האכילה שלהם, דיאטות המבוססות נטו על הורדת כמות הקלוריות או הימנעות מקבוצת מזון מסוימת כמו פחמימות או שומנים, דיאטות המוגבלות לזמן מסוים כמו לפני חתונה או אירועים אינן יעילות לירידה במשקל והן מובילות לתסכול רב ולהתעסקות יתרה באוכל במשך היום. וגם אם מושגת ירידה במשקל ותחושה של "אושר", הדבר הוא זמני בלבד, המשקל חוזר ובגדול והשינויים הרבים שגופנו עובר מדיאטות טרנדיות עלולים להוביל להשלכות לטווח הרחוק, כמו פגיעה בחילוף חומרים ובביטחון העצמי. בנוסף, מתפתח יחס שגוי כלפי מזון- במקום לשאול את עצמנו לפני ארוחה "מה יתרום לי לבריאות?" אנחנו שואלים "מה משמין?" ובמקום לבדוק "מה ייתן לי כוח ואנרגיה להמשך היום?" אנחנו תוהים "מה הכי דל/רזה/לייט/נטול"?


היום ידוע שלשם אימוץ אורח חיים בריא וירידה במשקל, חיוניים גם שינויים התנהגותיים ותפישתיים מלבד השינויים בתפריט עצמו. כדי שנוכל לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן, תוך כדי שמירת ההנאה מאכילה, אנו צריכים לתרגל מודעות לאכילה, לתת לעצמנו ולאוכל את הכבוד המגיע להם. ישיבה בזמן אכילה ללא הסחות דעת, הרכבת צלחת עם מודעות לערך התזונתי ולכמות המזון והימענות מאכילה רגשית אלו כלים בסיסיים וחיוניים לאימוץ אורח חיים בריא ולירידה במשקל. בעולם המודרני הרווי מסיחים ואטרקציות נמצא את עצמנו תחילה מתקשים ליישם מתן תשומת לב למזון ולאכילה, אך עם התרגול הדבר יהפוך לטבעי ביותר..

אז איך עושים את זה? תרגול, תרגול ועוד תרגול. גם בזמנים טובים וגם בפחות טובים, גם כשיש הרבה זמן וגם כשאין בכלל, נמצא את עצמנו חוזרים למזרון. אפילו מספר דקות ביום של תרגול מודעות, תנוחות, נשימה וחשיבה חיובית מספיקות כדי להתחיל את השינוי. תרגול בקבוצה קטנה, אחד על אחד ואף תרגול עצמי, הכל הולך.

שמי חן זיו, דיאטנית קלינית מוסמכת ומורה לויניאסה יוגה. שינויים רבים כאלה עברתי בעצמי ועדיין עוברת עד היום. כיום, אני במקום של לעזור לאחרים להגיע ולעשות איתם שינוי אמיתי בהרגלי החשיבה שלהם וכתוצאה מכך גם בהרגלי האכילה. על –ידי שילוב של חיזוק וגמישות, העלאת מודעות, הכוונה ותמיכה תזונתית מקצועית, תהיו בדרך הנכונה לאורח חיים בריא שיהיה טבוע בכם ושישמר, על המזרון ומחוצה לו.


143 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page