Teamzone200 נשים - למה אתן בכל זאת חייבות לחזק פלג גוף עליון!
top of page

נשים - למה אתן בכל זאת חייבות לחזק פלג גוף עליון!

עודכן: 4 באוג׳ 2019

הדעה הרווחת בקרב נשים היא שאימון פלג גוף עליון רק ינפח אותן ויגדיל להן את השרירים. לכן נשים תמיד מתמקדות בחיטוב הרגליים והבטן ומרחיקות את עצמן מתרגילי זרועות, כתפיים וגב!

ישבן מוצק, או בטן חטובה זו המטרה העיקרית אצל הרבה נשים, אך מה זה שווה אם הכתפיים רפויות, הגב עגול ושריר היד האחורית מידלדל??

זה כבר מוכח! על מנת לבנות גוף שנראה מעולה, חזק, יציב, בריא ואנרגטי עליכן לאמן את כל שרירי הגוף! ללא יוצא מן הכלל. זה כולל גם שרירי פלג גוף עליון וגב.



Fit and Strong

"אני לא מרימה משקלים כי אני לא רוצה להתנפח", "אני לא עושה תרגילי כתפיים כי אני לא רוצה כתפיים רחבות", אלו משפטים שגויים במהותם שכמעט כל אישה מתאמנת אמרה במהלך שגרת האימונים שלה.

מה שקובע ניפוח שרירים אלו בעיקר הורמונים, או הורמון אחד עיקרי הנקרא טסטוסטרון. זהו הורמון הנמצא בכמות גבוהה אצל גברים מה שמאפשר להם לפתח ולהראות שרירים.

ההרומון הספציפי הזה נמצא בכמות מעטה מאוד אצל נשים. בממוצע, יש לנשים כעשירית מהורמון הטסטסוטרון ביחס לגברים.

לנשים עם יותר טסטוסטרון בגוף ביחס לאחרות יש נטייה לפתח מעט יותר שריר ובקצב מהיר יותר, אך אל דאגה, הרמות הללו אינן מספיקות כדי להפוך אתכן לשריריות ומנופחות.

אם אין לכן מטרה להיות מפתחות גוף, או שאתן לא צורכות תוספי מזון בצורה מוגזמת, אתן יכולות לאמן פלג גוף עליון ולהסיר דאגה מליבכן.


Sore as hell, and back for more!

ישנם יתרונות רבים לאימון פלג גוף אצל נשים, מלבד מראה חטוב ומוצק בידיים, יציבה נכונה וגוף חזק, היתרונות הם רבים וחשובים ואנו נמנה עכשיו שישה יתרונות כאלו:


חיזוק השלד והעצמות

1. חיזוק השלד והעצמות:

גם לעצמות יש עקומת למידה והתחזקות. על ידי חיזוק פלג גוף עליון, גם העצמות צריכות להתחזק מאחר והשריר העוטף אותו מתחזק. בנוסף, הגוף יודע לפנות רקמת עצם חלשה או פגומה וליצור רקמה חדשה חזקה יותר.

כאשר שרירים מתכווצים הם נתמכים בעצמות והם יוצרים מתח מסיום על העצם, לכן ככל שהשריר מתחזק העצם צריך לבצע הסתגלות ולהתחזק גם כן.

חיזוק של עצמות הוא חשוב ביותר במיוחד לנשים בגיל המעבר! עצמות חזקות יכולות לדחות הסתיידות של העצם או מה שנקרא "אוסטאופורוזיס" ומועדות פחות לשברים או סדקים.


חיזוק רקמות חיבור

2. חיזוק רקמות חיבור:

כל מה שמחבר בין עצמות לשרירים, או בין מפרקים לעצמות - רצועות, גידים ורקמות.

כאשר ישנה חולשה שרירית, כל מה שמסביב גם מושפע מזה ומועד לפציעה או פריקה.

פריקת כתף היא בסבירות גבוהה יותר לקרות כאשר השרירים התומכים מסביב לכתף חלשים יותר!

אימון פלג גוף עליון יחזק לכם את כל רקמות החיבור באזור הגב, הצוואר, המרפק, הכתף ושורשי כף היד מה שיעזור לכם למנוע דלקות ולהימנע מפציעות.


הורדת אחוזי שומן

3. הורדת אחוזי שומן:

זה כבר מוכח שאימוני התנגדות או אימונים עם משקולות עוזרות בהרכב גוף תקין - פחות אחוזי שומן ויותר מסת שריר. דרך אגב, על מנת שזה יקרה ממש לא צריך להרים משקלים גבוהים!

על ידי אימוני התנגדות לכל הגוף תגבירו את חילוף החומרים, תוכלו להיפטר משומן מהר יותר, לצרוך יותר אנרגיה לשריר וכך לשרוף יותר קלוריות במשך היום.

זה פשוט - יהיה לכן יותר שריר אתם תשרפו יותר!



ביטחון עצמי

4. ביטחון עצמי:

גם זה מוכח! מחקרים מוכיחים שנשים שהשתתפו בפעילות גופנית כנגד משקולות הציגו דימוי עצמי חיובי יותר כלפי עצמן וכלפי הגוף שלהם ביחס לנשים שעשו הליכות שלוש פעמים בשבוע.

ביצוע אימוני כוח יחטבו לכן גם את פלג הגוף העליון ונובע מכך שהביטחון העצמי ודימוי הגוף שלכן יהיה חיובי יותר, בריא יותר וחזק יותר.

ההרגשה של להיות חזקה באמת, גם בגוף וגם בנפש, תגביר לכן את תחושת המסוגלות העצמית ואת עוצמות הנפש להתמודד עם כל דבר!


הריון וחיזוק

5. הריון ולידה:

שמירה על שרירים חזקים בפלג הגוף העליון יאפשרו לכן לעבור את ההריון והלידה בקלות יותר!

הרי גם ככה, ככל שבטן הריונית גדלה מחודש לחודש, היא מושכת את כל הגוף כלפי מטה. כוח המשיכה מוסיף עוד מעמסה ומושך עוד יותר. על מנת ללכת זקופות ולהישאר יציבות, הכתפיים והגב העליון עובדים קשה לפצות על כובד הבטן.

נשים רבות מעדיפות להימנע לגמרי ממשקולות במהלך ההריון, אך אין מניעה לחזק פלג גוף עליון בעזרת משקלים קלים או אפילו כנגד משקל הגוף.







אישה חזקה

6. היכולת לתת בראש כל פעם מחדש!

הנטייה היא לחשוב על הרמת משקלים רק בחדר הכושר, אך החיים מפתיעים אותנו כל פעם מחדש וישנם מצבים שאנו צריכים להשתמש בכוחות שלנו גם ביום יום מחוץ לחדר הכושר. סחיבת קניות, דחיפת עגלת תינוק בעלייה, אריזת תכולת בית למעבר, נשיאת חפצים כבדים ועוד...

אתן רוצות להיות חזקות מספיק לעשות זאת בעצמכן מבלי להיות תלויות באחרים!

עכשיו אתן יכולות! להזיז ספה אם צריך, להרים קופסאות מבלי שהגב יכאב ועוד הרבה.

להיות חזקה לא רק נותן הרגשה מעולה זה גם אומר שאת יכולה עצמאית ולעשות דברים מאתגרים על בסיס יומי!



עכשיו הגיע הזמן להתחיל!

רב תרגילי פלג גוף עליון מערבים שתי תנועות פונקציונאליות חשובות: דחיפה ומשיכה.

דאגו להוסיף לתוכנית האימון שלכם תרגילים בעלי אופי של דחיפות ומשיכות, כגון: שכיבות שמיכה, מתח, לחיצות כתפיים, לחיצות חזה, משיכת רצועות אימון, חתירות למיניהן ועוד.


קבלו השראה מהסרטון הבא:





לעוד טיפים, מידע והכוונה, אנחנו פה בשבילכם...

בהצלחה :)

שלכם,

סטודיו הכושר של רחובות Team Zone.

3,102 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page