Teamzone200 הטיפים הכי טובים שיעזרו לכם לשמור על מוטיבציה להתאמן
top of page

הטיפים הכי טובים שיעזרו לכם לשמור על מוטיבציה להתאמן

שאלנו מתאמנים ומאמנים מה גורם להם לשמור על מוטיבציה להתאמן ואיך הם דוחפים את עצמם באימונים חזקים ומאתגרים...

קבלו 25 טיפים של אלופים שיעזרו לכם להישאר בכושר ולשמור על הפיגורה

Fit Women

מהי בעצם מוטיבציה?

ההנעה הפנימית והסיבה שבגינה אנו עושים דברים מסיימים. מקור המילה מהשורש "מוטיב" שפירושה, הצורך לקבל סיפוק ממשהו. אנו יכולים לקבל מוטיבציה מהסביבה, מהחברה, מדרך החיים שלנו או מהתרבות אליה אנו משתייכים, כל אלו הם מוטיבציות חיצוניות...

אם נקשר זאת לכושר: המוטיבציה שלי להתאמן נובעת מכך שגם החברות שלי מתאמנות ונראות מצוין.

ישנה גם מוטיבציה הנובעת מצורך פנימי והיא אישית, לדוגמא: המוטיבציה שלי להתאמן היא כדי לשפר את הבריאות שלי.


המוטיבציה בעצם נותנת לנו את נקודת ההתחלה לביצוע תהליך מסוים או פעולה מסויימת. כאשר התוצאה מביצוע הפעולה הינה חיובית, המוטיבציה לשכפל את הפעולה או לחזור עליה גוברת מפעם לפעם ולכן נמשיך בפעולה הזו. כאשר תוצאת הפעולה הינה שלילית או נותרת ללא שינוי המוטיבציה לבצע את הפעולה שוב רק תלך ותפחת.

כאשר נקשר זאת לשמירה על כושר, אנו מזהים מוטיבציה גבוהה ביותר אצל מתאמנים בתחילת הדרך מאחר והתוצאה וההרגשה הינה חיובית. עם הזמן, כאשר התוצאה מפעילות או מהאימון אינה מובילה לתוצאה חיובית יותר ואולי אף שלילית (פציעה, או הפסקה ארוכה שגרמה לעלייה במשקל) נצטרך למצוא איך לקבל מוטיבציה מחדש.

מחקרים מראים שעל ידי הצבת מטרות והשגתן כל פעם מחדש, נוצרת חוויה חיובית כל פעם מחדש מתוך הפעולה שנעשית, כלומר מתוך האימון וזו הדרך הטובה ביותר לשמירה על מוטיבציה לאורך זמן. על מנת להגיע לתוצאות ולהישגים חדשים, ועל מנת לבנות מטרות ריאליות וחכמות מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע זאת על מנת שנחווה את הרגשת ההצלחה כל פעם מחדש...


“The only bad workout is the one you didn't do"

שאלנו מתאמנים ומאמנים ותיקים מה גורם להם לשמור על מוטיבציה לאורך זמן, ועוזר להם לשמור על כושר, בריאות וחיטוב לאורך זמן...

קבלו 25 טיפים מקוריים וחכמים ואולי אחד מהם יעזור גם לכם.


1. קחו איתכם בגדי אימון ליום העבודה... אפילו אם לא תכננתי להתאמן עצם זה שיש בגדים באוטו יתכן וישנה את דעתי.

2. הכינו יומן אימונים... זה התנ"ך שלי ממבחינת מוטיבציה. בעמוד הראשון רשמתי את המטרות שלי בדגש על מטרות, ריאליות, חכמות, כמותיות ומדידות בזמן, ובהמשך אני רושמת במילה אחת את ההרגשה שלי אחרי כל אימון.

3. מיצאו את קבוצת האימון המתאימה לכם... אימוני קבוצה עם הרגשת קהילה או אימון לבד להתנתק מכולם, מה יותר מתאים לכם ויעזור לכם לשמור על מוטיבציה גבוהה? לי מתאים להתאמן עם קבוצה קטנה ומשפחתית.

Morning Motivation

4. הקיפו את עצמכם במוטיבציה... לי יש פתקיות עם משפטי השראה ומוטיבציה על המראה, ואני רושמת לעצמי מטרות ויעדים אישיים בכל מקום, זה תמיד מזכיר לי להמשיך קדימה למרות הכל!

5. הציבו מטרות קטנות וקצרות טווח... כשאני במרחק של 10 שניות משיא הריצה שלי ל-5 ק"מ, אני ישר מציב לי יעד לשבור את השיא עד סוף החודש.

6. והציבו מטרות גדולות וארוכות טווח... זו ההדמנות שלי לחלום בגדול ולכבוש! אחרי שחוויתי הצלחה כזו המוטיבציה רק הלכה והתעצמה!

7. הקיפו את עצמכם בקהילה מפרגנת ותומכת... אני תמיד דואג להיות באימון עם אנשים שצועקים עלי (בצורה חיובית) ודוחפים אותי לקצה. אין כמו לקבל תמיכה ודחיפה באמצע סט קשה - ההרגשה של אחרי היא מדהימה!

8. הקשיבו לפודקאסטים וספרי שמע... אני אוהבת לרוץ ולשמוע הרצאות או הקראות של ספרים, זה גורם לי לחכות למחר על מנת לשמוע את סוף הסיפור.

9. עשו מזה מפגש חברתי... אני לא מתביישת להגיד, אני אוהבת להתאמן עם חברים שלי. זה גם מפגש חברתי בשבילי, גם כיף וגם אימון.

10. מעקב אחר הצלחות... יש לי ממש מרקרים זוהרים שעוזרים לי לסמן את הימים בהם שמרתי על תזונה, דיאטה ואימונים. ואני גם דואגת לצ'פר את עצמי אחרי כמות של ימי הצלחה!


11. החליטו על יעד מסוים... אני דואג לקבוע לי פעם בשנה השתתפות במירוץ מסוים אפילו בחו"ל. ואני מתאמן לקראת זה בהתרגשות רבה!

12. פחות חדרי כושר יותר קבוצות קטנות... לי כבר נמאס מחדרי כושר. אני סתם משלמת ולא מתמידה אף פעם. קבוצות קטנות זה אולי טיפה יותר יקר אבל שווה את זה לטווח הרחוק, כי זה באמת גורם לי להתמיד!

13. תמיד תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה: "האם שווה לי להפסיד את האימון הזה?"

14. תזכירו לעצמכם למה התחלתם מלכתחילה... הייתה סיבה מסויימת לזה שקיבלתם את ההחלטה - גם ברגעי משברי תזכירו לעצמכם למה התחלתם.

15. תחפפו את השיער רק בימי אימון... אני מרשה לעצמי לשטוף את השיער רק לאחר אימון! ככה אני צריכה להתמודד עם התוצאות המביכות מול הלקוחות שלי של כמה ימים ללא אימון, חחח...

16. אני מתאמן עם אנשים חזקים ממני... אני דואג להקיף את עצמי במתאמנים חזקים יותר ממני, ככה אני שואף גבוה יותר, נעזר בהם ומגיע להישגים הקטנים שלי.

17. זה המקום שאפשר להתלונן אבל ממשיכים בכל זאת... אני צריכה את הזמן שלי להוציא אגרסיות, להתבכיין קצת ולקבל תשומת לב. באימון אני יכולה לעשות את זה למרות שאני חוטפת בראש מהמאמנים שלי!

18. תקשיבו לקול העוצמתי הזה שאומר לכם: "אני יכול לעשות הכל!"... אני מתמקדת בקולות הפנימיים שלי שנותנים לי מוטיבציה, ומנסה להתעלם, כמה שיותר, מאלה שמורידים אותי. במקום: "זה לא בשבילך", או "אתה בחיים לא תגיע לרמה של X", אני פשוט בוחרת במה שעושה לי טוב ותוקפת את הקולות השליליים מכל כיוון.

19. הימנעו מהשוואות של עצמכם לאחרים ברשתות חברתיות... אל תאמינו לכל מה שאתם רואים ברשתות החברתיות, לא הכל אמיתי. לפעמים זה עוזר לקבל השראה, אבל לפעמים זה טריגר להרגשה עצמית נחותה וחוסר ביטחון.

20. תהיו אנשי בוקר... אין שום בעיה באימוני ערב, אבל מאז שהחלטתי לקום מוקדם יותר, פתאום התפנה לי הרבה יותר זמן. או שאני מכניסה אימון על הבוקר או שעצם הקימה המוקדמת יותר דווקא נותנת לי יותר אנרגיה באימון ערב. זה לוקח זמן להתרגל - אבל שווה את זה.


Stay Focused

21. הכל באמת בראש... זו לא קלישאה. חוץ מהחלק הפיזי, יש המון אפקט לחלק המנטלי בשמירה על כושר. לא תמיד זה מהנה, לפעמים זה אפילו לא נעים וכואב. הזיעה והדופק הגבוה באימון לפעמים גורמים להרגשה פיזית מעייפת ומתסכלת, לכן לפני כל אימון אני עושה לעצמי דמיון מודרך של דקה או שתיים ומדמיינת את הסיפוק האדיר שאני מקבלת אחרי האימון, את ההרגשה של החוזק והעוצמה - הרגשה שלא חוויתי לעולם!

22. קחו יום מנוחה... תכננו כבר בתחילת השבוע מה יהיה יום המנוחה שלכם. גם אם אתם מכורי כושר, יום מנוחה בשבוע יגרום לכם לציפייה ויתן לכם דרייב לאימון חזק יום אחרי!

23. קחו מאמן אישי... אני חייבת מסגרת נוקשה. ניסיתי את כל ענייני המוטיבציה האחרים ואצלי זה פשוט לא עובד. אני חייבת מישהו שישב לי על הראש גם בזמן אימון וגם בין לבין. מאמן אישי אכפתי ומקצועי זו התשובה שלי!

24. חיתמו על חוזה... החלטתי לשבת עם אשתי וביחד כתבנו חוזה: כמה פעמים בשבוע אתאמן, כמה זמן כל אימון, תרגילים להתרכז בהם ומטרה. התחלתי בקטן וחתמתי על כל סעיף... גם אשתי וגם אני ממוקדים וחדורים לא להפר את החוזה!

25. מה שהיה לי קשה פעם, היום זה החימום שלי... זה לגמרי מרגיש ככה. האימונים של פעם, שהיו נראים לי קשים ובלתי סבירים לביצוע, היום הם פשוט צחוק בשבילי, זה באמת מרגיש כמו חימום. אני דואגת לאתגר את עצמי כך שארגיש ככה מאימון לאימון. כל אימן גורם לי להרגיש חזקה יותר מהאימון הקודם וכבר מדמיינת את מה שקשה לי היום בתור החימום הבא שלי!


אם אתם צריכים עוד מוטיבציה, אנחנו פה בשבילכם...

בהצלחה :)

שלכם,

סטודיו הכושר של רחובות Team Zone.





7,837 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page