Teamzone200 היום אין לי כוח - ממש בא לי לוותר:(
top of page

היום אין לי כוח - ממש בא לי לוותר:(

עודכן: 26 באוג׳ 2019

גם בחיים וגם באימונים אנו יכולים לחוות רגעי משבר, רגעים שפשוט לא בא לנו יותר, רגעים של תסכול או יאוש. הרגעים האלו יכולים לנבוע מהמון דברים שעוברים עלינו ביום יום, מקשיים מסויימים ומאי עמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו...

איך בכל זאת מתגברים וממשיכים הלאה??


מוטיבציה

היום לא בא לי להתאמן, היום לא בא לי לצאת מהבית, היום לא בא לי לצאת עם חברים... לשלוש המילים "לא בא לי" יש משמעות רבה מבחינת מוטיבציה, ויש למילים הללו השפעה רבה על אופן החשיבה והיכולת המנטלית שלנו.

איך בכל זאת ניתן להתגבר על ה"לא בא לי"? הנה כמה דברים שתוכלו להזכיר לעצמכם:


1. המחשבה הינה המלצה

המחשבה שלנו היא תמיד בגדר המלצה ולא באמת משהו קונקרטי שגורם לנו לבצע פקודה. כרגע המחשבה משדרת לי שאני עייף, או שאני רוצה לוותר, או שאני אקח את הדרך הקלה יותר.

אם תעצרו לרגע ותשקלו מחדש את המחשבה, תוכלו למצוא המלצות אחרות נוספות, כמו: ההמלצה שאני ממש מתקרב למטרה שהצבתי לעצמי, המלצה ותזכורת של ההרגשה שאני מרגישה אחרי אימון טוב, ההמלצה של האישיות הנבנית אצלי כשאני מתמידה ולא מוותרת, ההמלצה שיש בי את כל היכולות לסיים משהו שהתחלתי אפילו כש"לא בא לי".

זיכרו, כל המחשבות הן המלצות ואופציות, ורק לנו יש את הכוח לבחור אחת מהן.


2. אי נוחות זה משהו זמני

ביחס לזמן הנתון לנו במשך יממה, כמעט כל תחביב או מטלה שאנו עושים גוזל לנו מעט זמן. המכתב הזה שאני צריך לכתוב יקח לי בדיוק חצי שעה, האימון הזה שאני הולכת אליו יקח לא יותר משעה.

היום החיים שלנו קלים יחסית, אם פעם היינו צריכים לצוד את האוכל שלנו או לבנות את הבית שלנו במו ידינו, היום הכל כל כך נגיש וזמין אך אנו מתלוננים יותר ויותר על כל רגע קטן של אי נוחות.

שמרו על פרספקטיבה כזו שגם רגע של אי נוחות רציני שאתם חווים זהו רגע שיחלוף ורק יכול לחזק אתכם. אם יש בכם את היכולת לחוות את אי הנוחות - בעצם זכיתם. עצם העובדה שיש בכם את היכולת להזיז את השרירים והמפרקים בזמן אימון קשה זו בעצם פריבילגיה שאין אותה לכולם.

3. לעולם לא תתחרטו על עבודה טובה או מאתגרת שעשיתם ברגע שתסיימו אותה

לפעמים ישנה ההרגשה שאנו רוצים להיות מסופקים ממה שאנחנו עושים אך לא באמת מוכנים להשקיע הכל על מנת להגיע למטרה או לסיפוק הזה, אלא מחפשים דרך קלה ונוחה.

אנחנו רוצים בטן שטוחה, אחוזי שומן נמוכים וזרועות חטובות אך לא באמת מוכנים לעשות את העבודה הקשה הנדרשת עבור זה. מצד אחד קל מאוד לרצות - אך צריך לעבוד קשה מאוד בשביל זה כי אין קיצורי דרך לחלומות ולמטרות שלנו.

חישבו על כל הרגעים שדווקא כן נתתם הכל מעצמכם, חישבו על האימון החזק הזה שהיה מאוד קשה אך סיימתם אותו בהצלחה, האם הייתה חרטה בסוף?

ישנם ימים שאין מוטיבציה, אך לפעמים רק מספיק להגיע ולעשות חצי שעה של אירובי כדי לצאת עם הרגשה מעולה ומספקת!


4. אלו החיים

היום שלנו יכול היות רצוף בהחלטות של ויתור והישארות באזור הנוחות ומנגד החלטות קשות של משמעת עצמית ויציאה מאזור הנוחות. ניתן אפילו לומר שהאישיות שלנו נבנית בין ההחלטות האלו ובאיזון ביניהן.

הרגעים האלו בהם אין לנו מוטיבציה והויתור מתחיל לחלחל, אלו רגעים שצריך לקבל בהבנה כחלק מהחיים ולהבין שזה בסדר כי אתם יודעים שרב הזמן אתם לא מוותרים על מה שאתם באמת רוצים!


5. למה התחלתי?

מה אנחנו עושים כש"לא בא לנו" ואנו רוצים לוותר? אנו נזכרים למה התחלנו מלכתחילה, מה עמד לנגד עינינו ואיך דימיינו את עצמנו בסוף התהליך, מאושרים ומסופקים...

האם באותו רגע ניתן את המקסימום? אולי לא, אבל לפחות התקדמנו עוד צעד אחד אפילו קטן אל עבר המטרה.


לעוד טיפים, מידע והכוונה, אנחנו פה בשבילכם...

בהצלחה :)

שלכם,

סטודיו הכושר של רחובות Team Zone.

790 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page